Vores profil

Billede af Tumlehuset

Velkommen til Tumlehuset

Tumlehuset er et kommunal dagtilbud, der rummer både vuggestue og børnehave. Børnene er fordelt på 6 hyggelige stuer, 3 i børnehaven og 3 i vuggestuen. Vi har særlig fokus på pædagogisk idræt, forældresamarbejdet, børnenes venskaber, legen og inddragelse af alle 6 læreplanstemaer

Billede af idræt certificering

Vi mener, at barndommen er det vigtigste afsnit i livet. Børnene skal derfor have mulighed for, at udvikle sig i rolige og trygge omgivelser med efterlignelsesværdige voksne, som vægter tilknytningen til det enkelte barn højt.  Vi sætter rammen for et anerkendende, inspirerende, levende og berigende læringsmiljø, hvor pædagogisk idræt og  leg kendetegner institutionen.

Vores mål er at skabe en rød tråd i barnets liv og skabe de bedste muligheder for trivsel og læring for alle børn. Dette arbejde fordrer et fælles værdisæt på alle niveauer, både ledelsesmæssigt, personalemæssigt og i forhold til forældresamarbejde. I Tumlehuset tager vi udgangspunkt i den anerkendende pædagogik med særligt fokus på nærvær og den voksnes rolle.

Sundheden er tænkt ind i institutionens hverdag, hvor vi bidrager til at  styrke det enkelte barns  deltagelse i fællesskabet.